تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۱
۰
plusresetminus
رئیس بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان اظهار کرد: هدف تفاهم‌نامه بنیاد تعاون زندانیان با اداره کار و تامین اجتماعی، ایجاد اشتغال برای زندانیان رای‌باز و تامین نیروی کار ارزان‌قیمت، همراه با معافیت مالیاتی، قانون کار و تامین اجتماعی برای کارفرما است.
اشتغالزایی برای زندانیان رای‌باز از اهداف بنیاد تعاون زندانیان است
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» از جیرفت، اولین همایش هم‌اندیشی اتحادیه‌های صنفی، صاحبان مشاغل و کارآفرینان شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد که با محوریت تبیین ظرفیت‌ها، سیاست‌های تشویقی و فرصت‌های اشتغال مددجویان زندان جیرفت که امروز در سالن اجتماعات اتاق اصناف جیرفت برگزار شد.
در این مراسم امان‌الله برخوری گفت: آسیب‌های ناشی از جرم، علاوه بر زندانی، شامل خانواده‌اش هم خواهد شد‌.
 
رئیس بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان، کمک به خانواده زندانیان را ضروری دانست و افزود: استان کرمان ۶ درصد معادن دنیا و جنوب کرمان هم در برخی از موارد تولید محصولات کشاورزی، رتبه‌های اول کشوری را دارد.
 
برخوری هدف از برگزاری همایش را ایجاد اشتغال برای زندانیان دربند اعلام کرد و گفت: هدف قوه قضائیه، سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان کشور ایجاد اشتغال برای زندانیان رای‌باز است که تاکنون در سطح کشور برای ۳۷ هزار نفر شغل ایجاد شده است.


 
رئیس بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال زندانیان برای بنیاد تعاون تا پایان سال جاری، ۵۰ هزار شغل است و در استان کرمان تاکنون برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.
 

اشتغالزایی با دستمزد روزانه ۱۴۰ هزار تومان 

 
وی تصریح کرد: شهرستان جیرفت برای برگزاری همایش و ایجاد اشتغال برای زندانیان رای‌باز، پیشتاز شده است و این همایش با حضور اصناف، کارآفرینان و مسئولان اجرایی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد برگزار شد.
 
امان‌الله برخوری درمورد قوانین حاکم بر قرارداد همکاری کارفرما و زندانیان رای‌باز تاکید کرد: زندانیان رای‌باز یک نیروی ارزان قیمت هست که با دستمزد روزانه‌ی ۱۴۰ هزار تومان مشغول به کار خواهند شد و این قرارداد تابع قانون کار و تامین اجتماعی نخواهد شد.


 
وی درخصوص تعیین دستمزد روزانه‌ی ۱۴۰ هزار تومان، اظهار کرد: تامین نیروی کار ارزان‌قیمت برای کارفرما و تامین هزینه‌ی حداقلی برای زندانی و خانواده‌اش، هدف انعقاد تفاهم‌نامه است.
 

بخشودگی مالیاتی ۱۰۰ درصد

 
برخوری بیان کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی، امتیاز ویژه‌ی جذب زندانیان رای‌باز توسط کارفرما، معافیت و بخشودگی ۱۰۰ درصد مالیاتی است
 
محمدرضا شریفی تعداد زندانیان رای‌باز جیرفت را یک هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۸۵ نفر از این زندانیان مشغول به کار شدند.
 
رییس اداره زندان شهرستان جیرفت افزود: شغل‌های ایجاد شده در زندان جیرفت با مجوز مهارت ادارات فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان بوده است.


 

راه‌اندازی تامین اجتماعی جیرفت در سال ۱۳۵۲ و اجرایی شدن قانون در سال ۱۳۵۴

سهراب خیرخواه با اعلام اینکه در کشور چندین صندوق بیمه‌ای وجود دارد، گفت: تفاهم‌نامه اشتغال زندانیان رای‌باز در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ به امضای رییس سازمان بیمه تامین اجتماعی رسیده است و تاکنون به اداره بیمه تامین اجتماعی شهرستان جیرفت ابلاغ نشده است.
 
رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان جیرفت افزود: قانون تامین اجتماعی کشور در سال ۱۳۵۴ نوشته و اجرایی شده است، حال آنکه اداره تامین اجتماعی شهرستان جیرفت از سال ۱۳۵۲ شروع به کار کرده است و هم‌اکنون در هر ماه بیش از ۴۰ میلیارد تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرستان جیرفت پرداخت می‌شود.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcc1iqse2bq1x8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما