تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خبر داد:

صدور بیش از ۲۰۰ گواهی مهارت در آزمون‌های جامع و ادواری جنوب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: چهل و یکمین دوره آزمون ادواری و سومین مرحله آزمون جامع فرهنگ و هنر جنوب کرمان ۲۰۲ گواهی مهارت صادر شد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در گفتگو با پایگاه خبری «راه آرمان» از برگزاری آزمون جامع و ادواری در شهرستان‌های جنوبی خبر داد و گفت: در سال طی سه مرحله در شهرستان‌های جنوبی استان این آزمون برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: در جنوب کرمان همزمان با سراسر کشور آزمون‌های جامع و ادواری برگزار و در پایان گواهی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۴ گواهی در سومین مرحله آزمون جامع و ۴۸ گواهی در چهل یکمین دوره آزمون ادواری در جنوب کرمان صادر شد، بیان کرد: تمامی مراحل این آزمون‌ها از زمان ثبت‌نام تا برگزاری و صدور مدارک و گواهینامه‌ها به صورت سامانه‌ای و هوشمند است و نتایج آزمون‌ها در سامانه آزمون هنر به نشانی honarazmoon.ir اعلام می‌شود.

حسینی هدف از برگزاری این آزمون‌ها را ارتقاء سطح سنجش و توان هنرجویان دانست و عنوان کرد: هنرجویان پس از کسب نمرات لازم در آزمون، گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند که این گواهینامه بیانگر صلاحیت مهارتی فرد براساس استاندارد‌های قید شده برای ارائه به آموزش و پرورش جهت دریافت دیپلم و دریافت تسهیلات بانکی است.

وی با تأکید بر اینکه آزمون‌های استاندارد مهارتی بخش فرهنگ و هنر در توسعه و رشد جامعه نقش اساسی دارند، گفت: همچنین این آزمون‌ها با هدف فراگیر شدن آموزش‌های مهارتی، ارتقاء سطح آموزش‌های هنری و اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر برگزار می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه داوطلبین در رشته‌های طراحی دوخت لباس و گرافیک رایانه‌ای گواهی پایان دوره دریافت کردند، افزود: هنرجویان می‌توانند با گذراندن دروس عمومی در مدارس مدرک دیپلم رشته‌های فوق را دریافت و برای ادامه تحصیل وارد مراکز آموزش عالی و آزاد شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مطرح کرد: آزمون‌های جامع، شامل هنرجویانی می‌شود که در مراکز مهارت آموزی، یکی از مهارت‌های هنری لازم را فراگرفته‌اند و آزمون‌های ادواری، شامل هنرجویانی می‌شود که به شکل خودآموخته و بدون حضور در کلاس، در یکی از رشته‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر مهارت کسب نموده‌اند.

وی بیان کرد: هنرجویان پس از شرکت در آزمون و  قبولی در هر دو بخش تئوری و عملی می‌توانند مدارک قابل تأیید آموزش و پرورش را دریافت کنند.

انتهای خبر/ امیری
https://armanekerman.ir/vdcc4eqso2bq148.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما