تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۵
۰
plusresetminus
امروزه جوانان با تلاش و همّت در برخی از حوزه‌ها ایده‌های بسیار مناسبی برای رفع مشکلات دارند و این مهم نیاز به حمایت مسئولان دارد.
عملی شدن ایده های جوانان راه خروج از رکود
به گزارش راه آرمان از جیرفت؛ شعار امسال نیز مانند سال‌های قبل محتوایی عالی دارد و هدف غایی شعار سال از سوی مقام معظّم رهبری مدظله العالی «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» تلاش نخبگان جوان کشور به منظور رفع چالش‌ها و اشتغال آفرینی در جامعه است.

پرورش ایده‌های جوانان و حمایت از آن‌ها می‌تواند کشور‌ را کمک کند تا از رکود اقتصادی خارج شود.

این مهم محقق نخواهد شد مگر این‌که مسئولان نگاه متفاوتی به این امر داشته باشند و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری و تخصیص اعتبار جوانان را با انگیزه کنند و ایده‌های آن‌ها را به سمت تولید و در نتیجه اشتغالزایی سوق دهند.

یکی از مؤلفه‌های توسعه در هر کشور و منطقه نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده است که مدارج عالی دانش را طی کرده و جویای کار است که با حمایت و پشتیبانی از این قشر می‌توان کارهای بسیار بزرگی انجام داد.

اکنون این نیروهای جوان انگیزه کافی برای ایده پروری ندارند که باید برای آن‌ها بستر لازم علمی نیز فراهم شود.

بنا به گفته یدالله جوانی تمرکز راهبردی بر موضوع «تولید» در شعارهای سال‌های گذشته، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است.

حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی فرمودند که تولید ملّی در واقع راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی برای کشور است، یعنی مهم‌ترین مسائل اقتصادی کشور را، مسئله (تولید)، رواج تولید ملّی و رونق تولید ملی حل می‌کند و طبیعت تولید این است.

همه با هم در عمل برای عملیاتی شدن شعار سال گام برداریم و مؤلفه‌های این مهم را یکی یکی اجرایی نمائیم.

رهبر معظّم انقلاب اسلامی سکاندار کشتی جهان اسلام با هوشیاری کامل این شعار را انتخاب فرمودند: لذا می‌طلبد اصول و مؤلفه‌های تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین به خوبی و به درستی مشخص برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

برای نیل به این هدف مهم و اساسی، توجه به الزامات پیاده‌سازی شعارسال به معنای دقیق کلمه امری است بسیار ضروری است.

حرکت هم‌افزا و همگرا برای تحقق شعار سال بسیار اهمیّت دارد.

مراکز تحقیقاتی به واسطه سابقه موفق در انجام فعالیت‌های مبتنی بر علم و حرکت در مرزهای دانش و استفاده از دستاوردها در زمینه‌های کاربردی، به حتم در تحقق شعار امسال بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

باید تأکید کنم که رشد و شکوفایی اقتصاد کشورمان و رفع مشکلات ایران در گرو «تولید» و تحقق «شعار سال» از سوی مقام معظّم رهبری مدظله العالی است زیرا گردش قدرتمند چرخ تولید، هم تجارت و اقتصاد را از رکود خارج می‌کند، هم با صادرات کالاهای تولید شده داخلی، ارز آوری افزایش و سطح درآمد ارزی کشور رشد می‌کند، ضمناً روز به روز سطح بیکاری را کاهش و اشتغال کلان ایجاد می‌شود.

مقام معظّم رهبری مدظله العالی در پیام نوروز ۱۴۰۱ خودشان به صراحت اعلام فرمودند که اجرای «شعار سال» به این معنا نیست که تعدادی تابلو و بیلبورد در سطح خیابان‌ها نصب کرده و فقط روی سربرگ ادارات و وزارتخانه‌ها «شعار سال» چاپ شود، بلکه باید هم و غم تمام مسئولین و دولتمردان اجرای دقیق فرمایشات رهبری عظیم الشأن باشد تا بیانات ایشان در حرف باقی نماند.

طبق فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی، اقتصاد دانش بنیان یعنی دانش و فناوری پیشرفته نقش آفرینی فراوان و کاملی در همۀ عرصه‌های تولید داشته باشد.

انتخاب کارهای تولیدی هم باید برخاسته‌ی از نگاه دانشی و بینشی و علمی باشد، این معنای اقتصاد دانش بنیان است.

پس با این دیدگاه و با برخورداری از شرکت‌های دانش بنیان در عرصه‌ی تولید کشور، قطعاً تولید رشد لازمه را پیدا کرده و جهش بالایی را نیز در پی خواهد داشت.

همچنین پرهیز از تولید سنتی و استفاده از دانش روز و شرکت‌های خلاق و دانش بنیان، بهره‌وری را دو چندان خواهد کرد.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcbw9b8arhb5gp.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما