تاریخ انتشار :جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۱
۰
plusresetminus
منصور فاریابی گفت: تفکرات امام (ره) بین مردم نشر داده شود تا بیداری همگانی مردم به سرانجام خود برسد و روحانیون و شاگردان امام (ره) در راه تبیین مکتب مبارزه در میان توده‌های مردم بسیار تلاش کردند، حتی اگر تبعید هم می‌شدند در همان ایام سخت نیز پرچم‌دار جهاد با نظام شاهنشاهی بودند و تفکرات امام (ره) را بین مردم نشر می‌دادند تا بیداری همگانی مردم به سرانجام خود برسد.
از تبیین مکتب امام خمینی (ره) و بیداری همگانی مردم تا جهاد تبیین رهبر انقلاب در عرصه فرهنگی
منصور فاریابی کارشناس امور دینی و مذهبی حوزه علمیه قم در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت؛ با تأکید بر ویژگی‌های روحانیت اصیل و انقلابی در نگاه حضرت امام خمینی (ره)  گفت: هرگاه نیم نگاهی به سیر حرکت آزادی خواهانه حضرت امام خمینی (ره) از ابتدای مسیر حرکت انقلابی تا پایان عمر مبارک ایشان می‌شود به وضوح امام که عزیز امّت است، را  می توان به عنوان  انسانی توانمند در جریان سازی اجتماعی و به حرکت درآورنده توده‌های مردم، مشاهده کرد.
 
منصور فاریابی افزود: امام راحل به شدّت اعتقاد داشتند که برای پیروزی به رژیم شاهنشاهی باید مردم به پاخیزند و ملّت با حضور حداکثری خود در میدان مبارزه رژیم شاهنشاهی را وادار به عقب نشینی در مقابل خواست مردم نمایند.
 
کارشناس امور دینی و مذهبی حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) برای مبارزه، حضور حداکثری مردم در صحنه و بیداری همگانی ملّت را راه‌ حل مناسب برای شکست سلطنت پرقدرت شاهنشاهی می‌دانست و در بسیاری از سخنرانی‌های خود؛ مردم را به صورت  مستقیم خطاب خود قرار می‌داد و ارزش حرکت‌های آن‌ها را یادآوری می‌نمود.
 
وی اظهار کرد: به خوبی مشخص است که مُحرم و صفر، تبلور حضور حداکثری مردم در هیأت‌های عزاداری است که برخواسته از عمق جان و تفکر شیعی این ملّت است، امام خمینی (ره) ارزش هیأت‌های مردمی را می‌دانستند و عزاداری‌های مردم را به سمت حرکت انقلابی سیر دادند که به سرنگونی یزید زمانه انجامید.

 روحانیت شاگردان مکتب مبارزه امام خمینی بودند

فاریابی با تأکید بر حضور روحانیت در کنار مردم چه در زمان جنگ و چه در بحران‌ها و اردوهای جهادی به عنوان شاگردان مکتب حضرت امام خمینی (ره) افزود: روحانیون و طلاب دلباخته امام (ره) و مکتب انقلابی ایشان در هیأت‌های مذهبی مردمی در سراسر ایران چنان شوری به پا کرده بودند که ساواک برای بسیاری از جلسات هیأت‌های مذهبی نیروی مخبر قرار می‌داد.
 
کارشناس امور دینی و مذهبی حوزه علمیه قم ابراز کرد: حضرت امام خمینی (ره) به خوبی ارزش حرکت‌های عظیم توده‌های ملّت را می‌دانستند و حتی حاضر بودند بهترین شاگردان وی  در راه جهاد بیداری توده‌های ملّت به رنج‌های بسیار دچار شوند.
 
وی گفت: روحانیون و شاگردان امام (ره) در راه تبیین مکتب امام (ره) در میان توده‌های مردم سعی و تلاش بسیار کردند، حتی اگر تبعید هم می‌شدند در همان ایام سخت نیز پرچم‌دار جهاد با نظام شاهنشاهی بودند و تفکرات امام (ره) را بین مردم نشر می‌دادند تا بیداری همگانی مردم به سرانجام خود برسد.
 
فاریابی افزود: سال‌هایی که حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای مدظله العالی در سال‌های قبل از انقلاب در شهرستان جیرفت تبعید بودند اما در همین ایام تبعید نیز با جوانان مذهبی این شهر جلسات بسیار گذاشتند و امام (ره) و مکتب اصیل انقلابی ایشان را به آنهای معرفی و تبیین نمودند و با اینکه ساواک در این شهرستان سعی بسیار کرد که بین مردم و سید علی خامنه ایی فاصله بیاندازد.
 
کارشناس امور دینی و مذهبی حوزه علمیه قم تصریح کرد: تقریبا در تمامی حرکت‌های این انقلاب با رهبری امام خمینی (ره)، انقلابی مردمی بود و امام راحل بسیار تلاش کردند  که توده‌های مردمی را به حرکت وادارند و این خط آنقدر روشن و جهت دار بود که جوان 13 ساله( حسین فهمیده ) با حرکتی استشهادی باعث انهدام تانک بعثی شد.

تبیین مکتب مقاومت تنها با پشتیبانی مردمی در سال ۱۳۵۷ رقم خورد
 
وی ابراز کرد: هنگامی که امام (ره) در بهشت زهرا تهران در ۱۲ فروردین ۱۳۵۷ در آن سخنرانی تاریخی و بسیار مهم خود، پشتوانه مردمی را عامل قدرتمند برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی بیان کردند، شاگردان برآمده از مکتب امام خمینی (ره) نیز در همه جا جریان ساز بودند مانند شهید ابوترابی که در زندان‌های مخوف رژیم بعث صدام به هدایت اسیران جنگی پرداخت.
 
فاریابی در ادامه افزود: شاگردان و شیفتگان امام خمینی (ره) فقط طلاب و روحانیون ایرانی نیستند بلکه هرکه با تک تک کلمات امام (ره) نفس کشید و زندگی کرد در درونش انقلابی به پا شد و در کشور خودش انقلابی عظیم به پا کرد همچون سید حسن نصرالله رییس مردمی حزب‌الله لبنان که چنان در مقابل صهیونیست‌های مقاومت کرده  است که جهانیان را به تعجب وا داشته است.
 
کارشناس امور دینی و مذهبی حوزه علمیه قم تأکید کرد: با تفکر به یادگار مانده از امام امّت (ره) به خوبی معیار روحانی انقلابی برای مردم مشخص است و مردم نیز دوست‌دار روحانیونی هستند که در کنار رنج آنها در اردوهای جهادی حضور دارند و درد می‌بینند و در جبهه های حق علیه باطل در سوریه و عراق پا به پای جوانان این ملّت حضور دارند و شهید می‌شوند.
 
انتهای پیام/ امیری 
https://armanekerman.ir/vdcj8aevouqe88z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما