تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۸
۰
plusresetminus
رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جیرفت:

تولید مسکن مقاوم روستایی، اولویت اول بنیاد مسکن است

محمدرضا بنام گفت: بنیاد مسکن در جهت تولید مسکن مقاوم روستایی در اجرای طرح هادی روستایی اقدام می‌کند.
تولید مسکن مقاوم روستایی، اولویت اول بنیاد مسکن است
محمدرضا بنام در گفتگو با راه آرمان از جیرفت گفت: از جمله مواردی که باعث توسعه و عمران روستاها می‌شود کاهش مهاجرت روستائیان به شهر است.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت افزود: تمرکز یا فشرده کردن جمعیت در محیط روستایی، توسعه تعاونی‌های زراعی و دامداران در میان روستائیان و ایجاد اشتغال و توسعه کشاورزی، استفاده از ظرفیت‌های تولیدی رفع فقر و محدودیت‌های اجتماعی را در پی دارد.

وی بیان کرد: توسعه مسکن در شهرها و روستاها و اقشار کم درآمد به این صورت است که دسترسی به سرپناه و مسکن مناسب همیشه از نیازهای اصلی اولیه انسان بوده است که این نیاز به دلیل رشد سریع مهارجرت‌های گسترده به کلانشهرها گسترده‌تر خواهد شد.

بنام عنوان کرد: بنیاد مسکن با توجه به جوانی جمعیّت و تمایل به داشتن مسکن مستقل به عنوان حساب ۱۰۰ امام در جهت تأمین مسکن مقاوم روستایی نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

تسهیلات بنیاد مسکن با سود کم بهره 5 درصد به مردم ارائه می شود

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت خبر داد: تسهیلات بنیاد مسکن که به صورت سفته زنجیره‌ای با سود کم بهره ۵ درصد جهت تأمین مسکن شهری و روستایی اقشار کم درآمد ارائه می‌شود، باعث رضایت مردم نیز شده است.

وی مطرح کرد: ساخت و ساز و بهسازی مسکن‌های روستایی با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن و تحت نظر نظام فنی روستایی در شهرستان جیرفت اجراء می‌شود.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت تصریح کرد: تسهیلات بهسازی مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن به متقاضیانی که دارای پروانه ساخت روستایی هستند به بانک عامل معرفی و بانک عامل نسبت به پرداخت تسهیلات با سود ۵ درصد اقدام می‌کند.

ساخت و ساز مسکن های روستایی با حضور ناظر فنی بنیاد مسکن انجام می شود

وی مطرح کرد: ساخت و ساز با نظارت ناظرین فنی روستایی بنیاد مسکن طبق نقشه‌های اجرایی با الگوی معماری انجام می‌شود.

بنام گفت: کمک بلاعوض برای بهسازی و ساخت مسکن روستایی به روستائیانی که واحدهای نیمه تمامی که به اسکان نرسیده‌اند تعلق می‌گیرد.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت افزود: از اهداف بنیاد مسکن ایجاد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها است که برای رسیدن به این هدف باید جذابیت‌ها را در روستاها به وجود آورد و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن تاکنون در جهت تولید مسکن مقاوم روستایی و همچنین اجرای طرح هادی روستایی، آسفالت و سنگ‌فرش معابر و ایجاد فضای سبز و پارک‌ها اقدام کرده است.

اجرای طرح هادی روستایی با افرادی که سکونت دائم داشته باشند

بنام خبر داد: تعداد ۴۵۰ فقره بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ ساخته شده است که از برنامه‌های بسیار خوب این اداره در جهت خدمت‌رسانی به مردم بوده است.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت ابراز کرد: طرح هادی در روستاهای شهرستان جیرفت به این صورت است که اولویت اول با روستاهایی که سکونت دائم داشته باشند و در وهله دوم اولویت با روستاهای دارای جمعیت و خانوار بیشتر است.

وی بیان کرد: اختصاص وام بنیاد به خانه‌های فرسوده که از مقاومت کافی برخوردار نیستند و اختصاص وام به کسانی که دارای واحد فرسوده غیرمقاوم هستند به صورت بهسازی مسکن روستایی مجاور واحد قدیمی صورت می‌گیرد.

بنام گفت: وام مسکن روستایی در حال حاضر به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد در خدمت مردم ارائه شده است.

وی از روند گرفتن وام روستایی گفت: ابتدا متقاضی با مراجعه به بنیاد مسکن و بخشداری جهت تهیه پروانه ساخت اقدام می‌نماید و پس از تشکیل پرونده و معرفی به بانک عامل جهت عقد قرارداد تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به صورت سفته زنجیره‌ای اقدام می‌نماید.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جیرفت عنوان کرد: شروع ساخت و ساز مسکن‌های روستایی طبق نقشه‌های اجرایی و با هماهنگی ناظر فنی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcgzy9quak9xz4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما