تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۷
۰
plusresetminus
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

اورژانس اولین ناجی خدمت‌رسان بر بالین بیماران و مصدومان است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: نیروهای اورژانس در سخت‌ترین لحظات زندگی اولین ناجیان و خدمت‌رسانان کادر درمانی بر بالین بیماران و مصدومان هستند.
اورژانس اولین ناجی خدمت‌رسان بر بالین بیماران و مصدومان است
جواد افشارمنش در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ گفت: سرعت عمل در رسیدگی به وضعیت بیمار اورژانسی بسیار حائز اهمیت است و پرسنل اورژانس نوک پیکان دانشگاه محسوب می‌شوند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: خدمات اورژانس از زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد و با مرکز فوریت‌ها و حوادث تماس گرفته خواهد شد از آن لحظه وظیفه انسانی ما شروع می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وسعت جغرافیایی ما زیاد و حدوده ۳۷۰۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیت تحت پوشش هم حدود یک میلیون نفر است و همچنین در خیلی از جاهای دور افتاده پایگاه زمینی وجود ندارد و در مقابل پایگاه هوایی برای مناطق صعب‌العبور و دور افتاده است خط اورژانس هوایی برای نجات بیماران یا مصدومان در اسرع وقت در مکان اعلام شده حاضر می‌شود.

افشارمنش تصریح کرد: پرسنل زحمتکش اورژانس گاهاً جان خود را در جهت رفاه حال مردم به خطر می‌اندازند و در قبال آن مردم وظایفی همچون همکاری سر صحنه و در مسیر راه را برای آمبولانس باز کنند که در ترافیک نمانند و ترافیک ایجاد نکنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مطرح کرد: مواقعی که آمبولانس سر صحنه می‌رسد مردم تجمع نکنند و بارها شده تجمعی که مردم ایجاد کردند پرسنل ما را از انجام مسئولیت خود وا داشته و نتوانستند کامل به مصدوم برسند و همچنین از جابجایی مصدوم جداً خودداری کنند زیرا امکان دارد به سر و کمر مصدوم ضربه وارد شده باشد و با جابجایی امکان دارد قطع نخاع شوند.

وی ابراز کرد: در ارائه خدمات‌رسانی اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی گاهاً به دلیل ترافیک سنگین ۲ خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه وقت طلایی مصدوم سوخت می‌شود که جا دارد مسئولین امر و شورای ترافیک شهرستان جیرفت در این زمینه طبق مصوبه شورا عمل نمایند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: با توجه به بررسی که صورت گرفت تعداد اعزام‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۰۳۷۶۹ مورد، تعداد تماس‌ها با شماره ۱۱۵ مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۴۹ هزار و سه تماس و تعداد فوتی‌ها ۵۱۲ نفر اعلام می‌گردد.

افشارمنش اذعان کرد: پوشش شبکه اورژانس در بیشتر نقاط جنوب کرمان ارائه می‌شود و بخشنامه‌ای که براساس وسعت جغرافیایی و تعداد جمعیت دستورالعملی وجود دارد که تعداد پایگا‌ها افزایش یاید.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مطرح کرد: ۴۰ پایگاه در محدوده جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که علاوه بر آن یک پایگاه اتوبوس آمبولانس، یک پایگاه موتورلانس و یک پایگاه هوایی در شهرستان جیرفت در حال خدمت‌رسانی به هم‌وطنان عزیز می‌باشند.

انتهای خبر/ امیری

منبع: پایگاه خبری تحلیلی دقیانوس https://armanekerman.ir/vdcfycdyxw6dmta.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما