تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۰
۰
plusresetminus
تمام توان و ظرفیت مجریان شهر بلوک در مسیر توسعه، اجرای بهتر، پیشرفت شهر و جلب رضایت شهروندان قرار دارد، که تمرکز مدیریت شهری در شهرداری بلوک بر ایجاد پیشرفت و خلاقیّت نسبت به امور جاری و روزمره است.
یک شهر خوب را تنها با دغدغه و همت متصدیان امر باید ساخت
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ شهرداری‌ها به عنوان متصدی و متولی امر حفظ و نگهداری شهرها و رساندن آن به جایگاه و امکانات رفاهی پیشرفته و نوین است.

لازمه دست یافتن به یک شهر با امکانات پیشرفته، داشتن همدلی و همکاری تمامی مردم و مسئولان شهرداری است و شهر بلوک با توجه به رشد و پیشرفتی که دارد، نیازمند توسعه زیر ساخت‌های شهری است.

با توجه به موقعیت شهر بلوک و ارزیابی که صورت گرفته است این شهر با تلاش مسئولین خدوم دولت مردمی در حال رشد و پیشرفت محیطی بسیار خوبی قرار گرفته است.

شهر بلوک از مردمی بسیار مهمان‌نواز و خونگرم تشکیل شده است که همیشه در صحنه‌های مختلف در جهت همدلی و همیاری حرف برای گفتن دارند و در کنار مسئولین خود شهر خود را می‌سازند.

عمده فعالیت و شغل مردم شهر بلوک کشاورزی در همه فصول سال است

بلوک از شهرهایی است که مردم آن از کسب و کارهای پُر رونقی برخوردار هستند و کشاورزی عمده شغل غالب آنها در همه فصول سال قرار دارد.

شهر بلوک با قدمتی که دارد از لحاظ بازآفرینی و توسعه شهری تاکنون بحمدالله رشد بی‌نظیری نسبت به سال‌های گذشته داشته است که این مرهون خدمات شبانه‌روزی دولت و مسئولان امر خواهد بود.

شهرداری به عنوان متولی زیباسازی شهر توانسته با به کار گیری تمام توان کارکنان و نیروهای خود شهری رو به آبادی و پیشرفت را برای مردم خود رقم بزند.

مردم در کنار مسئولان و قدم به قدم آن‌ها اگر کمبودی در شهر باشد را همراه و همدل رفع می‌کنند و این همکاری و همدل بودن مردم انگیزه خدمت در مسئولین را دوچندان می‌کند.

شهرداری بلوک با فعالیت پُر انگیزه و با تلاش مضاعف حرکت می‌کند

شهرداری بلوک با فعالیت پُر انگیزه و با تلاش مضاعف توانسته است به مردم خدمت کند و این خدمت برای مردم این شهر مقدس و ارزشمند است و همه مردم قدردان زحمات مسئولین شهر خود هستند.

امید آذرمهر شهردار بلوک در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: از جمله موارد و فعالیت‌هایی که شهرداری بلوک در چند ماه اخیر در سطح شهر صورت گرفته است اجرای کفپوش در اکثر پیاده‌روهای سطح شهر است.

شهردار بلوک افزود: اکثر پیاده‌روهای سطح شهر به صورت روزانه با حضور معمار و بنا در حال انجام اجرای کفپوش و خدمت‌رسانی است.

وی بیان کرد: اجرای ۱۵۰۰ متر آسفالت و لکه‌گیری و ترمیم معابر سطح شهر و حدود ۶ ماه پیش این فعالیت صورت گرفت.

آذرمهر عنوان کرد: ساخت و ایجاد یک سایبان بزرگ در بهشت زهرای شهر که بحمدالله به مساحت حدود ۸۰۰ متر با کیفیت بسیار خوب و مطلوب و همّت همکاران شهرداری افتتاح و در حال استفاده است که مورد توجه و نیاز همه مردم بوده است.

شهردار بلوک مطرح کرد: اجرای سایبان برای استفاده در مناسبت‌ها و مراسم‌های مذهبی و دینی مورد توجه و استفاده مردم قرار می‌گیرد.

۲۰۰۰ متر جدول‌کشی در بولوار امام خمینی (ره)

وی جدول‌کشی در بولوار حضرت امام خمینی (ره) ورودی شهر را از دیگر فعالیت‌های خدمات رسانی به مردم عنوان کرد و افزود: حدود ۲۰۰۰ متر جدول‌کشی دیگر نیز به صورت مطلوب به بهره‌برداری خواهد رسید.

آذرمهر خاطر نشان کرد: خرید و تجهیز روشنایی معابر و خیابان‌های سطح شهر با پایه چراغ‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است که بحمدالله مشکل روشنایی معابر را در سطح شهر نخواهیم داشت و اجرای سنگفرش در ورودی اول شهر و سر ۵ کوچه‌های فرعی شهر صورت گرفته است.


شهردار بلوک تأکید کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که نسبت به سایر شهرداری‌ها صورت گرفت پرداخت کامل حقوق و مزایای نیروهای شهرداری بوده است و در حال حاضر بحمدالله یک ریال هم بدهی به کارکنان خدوم شهرداری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت خبرهای مسرّت بخشی برای مردم خواهیم داشت، از جمله وسایل چمن مصنوعی به شهر بلوک جهت نصب رسیده‌اند و ظرف ۲۰ روز آینده با پیمانکار طرف حساب چمن نصب خواهد شد.


آذرمهر خبر داد: به حول و قوّه الهی بیش از ۱۶ هزار متر آسفالت در سطح شهر بلوک را پیش رو خواهیم داشت.

اجرای دوربین‌های پایش تصویری در اولویت کارهای شهرداری بلوک است

وی نصب و اجرای دوربین‌های پایش تصویری را در اولویت کارهای شهرداری دانست و افزود: در چند روز آینده در سطح شهر پروژه نصب دوربین‌های پایش تصویری انجام خواهد شد.

وی یکی از اقدامات بسیار خوبی که در دستور کار قرار دارد را خریداری و نصب ۴۰ دستگاه پایه چراغ بزرگ ۱۲ متری عنوان کرد و افزود: پایه چراغ‌ها در سطح بولوار ورودی شهر نصب خواهد شد و روشنایی معابر بخشی از شهر تأمین خواهد شد.

علی نیک‌نفس رئیس شورای اسلامی شهر بلوک به خبرنگار "راه آرمان" از جیرفت گفت: محور توسعه شهر بلوک به طور سنتی کشاورزی تعریف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بلوک افزود: راهکارهای توسعه شهر بلوک که اغلب جمعیت آن را کشاورزان تشکیل می‌دهند در بخش رفاهی و اقتصادی است.

وی بیان کرد: در بخش رفاهی و اقتصادی شهر بلوک می‌توان به ایجاد کارگاه توسعه روستایی، ایجاد شرکت حمل و نقل، ساماندهی وسایل نقلیه بین شهری، ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح کوچک برای فروش محصولات کشاورزی اشاره کرد.

توجّه شهرداری به ساخت و سازهای عمرانی شهر بلوک است

نیک‌نفس عنوان کرد: در بخش عمران توجّه به ساخت و سازهای داخل و اطراف شهر، ساماندهی معابر و خیابان‌های داخل شهر، ایجاد فضای سبز در شهر، ایجاد کارخانه فناوری لبنیات صنایع تبدیلی و بسته‌بندی از مشکلات توسعه شهری بلوک است.

رئیس شورای اسلامی شهر بلوک تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی باید پاسخگوی رأی اعتماد مردم باشند چرا که مردم وظایف خود را به خوبی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام دادند و حالا نوبت شوراها است که وظایفشان را در قبال این اعتماد به جای آورند.

وی خاطر نشان کرد: طبق قانون نسبت به شفاف‌سازی عملکرد خود و شهرداری را به مردم هر سه ماه یا شش ماه یکبار در تمام زمینه‌ها گزارش دهند و شوراها در محل دفتر شورا همیشه آماده پاسخگویی به انتقادات و پیشنهادات و مطالبات شهروندان هستند.

نیک‌نفس افزود: مشکلات توسعه شهر بلوک از آنجایی که جمعیت شهر بلوک براساس آخرین سرشماری ۵۳۰۴ نفر بوده است و اعتبارات و ارزش افزوده‌ها براساس جمعیت می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بلوک تصریح کرد: اعتباراتی که به روستاهای همجوار که تقریباً به لحاظ جمعیتی با شهر بلوک برابری دارد یکسان است از آنجایی که تعداد کارکنان خدماتی و اداری شهرداری حدوداً ۳۰ نفر و با ماشین آلات فرسوده که هزینه تعمیر آنها سرسام آور است با این اعتبارات ناچیز اجرای پروژه‌های بزرگ دور از انتظار است.

برای توسعه شهر نیاز به جذب سرمایه‌گذار است

وی در ادامه ابراز کرد: برای توسعه شهر نیاز به جذب سرمایه‌گذار است که این مهم در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفت و همه سعی و تلاش خود را به منظور جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد درآمد پایدار برای شهر و اشتغال جوانان انجام خواهد شد.


نیک‌نفس مطرح کرد: انتظاری که از همشهریان داریم این است که به منتخبان خود اعتماد داشته باشند و سعی کنند اخبار دقیق و کامل مجموعه شوراها و شهرداری را از خود آن‌ها دریافت کنند که این همدلی موجب آبادانی شهر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش اعضای شورای شهر بلوک این است که شفاف‌سازی و اخبار لازم را در اختیار همشهریان قرار دهند و بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان همانند شیشه شفاف باشد که با نگاهی به اطراف شیشه جزئیات و عملکرد آنها به صورت شفاف نمایان باشد.

نیک نفس تأکید کرد: مهمترین مصوبات شورای شهر اجرای کفپوش و جدول‌گذاری بلوار حضرت امام خمینی (ره)، راه‌اندازی دوربین‌های تصویری در ورودی و خروجی شهر که در حال انجام است.

وی انجام ترمیم آسفالت سطح شهر ناشی از کنده‌کاری اداره گاز، احداث زمین چمن مصنوعی، آسفالت بالای ۱۰ هزار متر مربع خیابان‌ها و کوچه‌های سطح شهر، تکمیل سایبان بهشت زهرا، تعمیر و تجهیز پایه چراغ‌های آسیب‌دیده و خرید پایه چراغ جدید، جدول‌کشی و احداث بلوار ورودی شهر و تکمیل سایت پیاده‌روی در ورودی شهر را از دیگر کارهای خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد.

اصلاح الگوی مصرف در دستور کار ویژه شهرداری قرار دارد

رئیس شورای اسلامی شهر بلوک در ادامه اظهار کرد: درخصوص پیام مقام معظّم رهبری مدظله العالی راجع به اصلاح الگوی مصرف شورای شهر تلاش خود را در جهت عدم اصراف بیت‌المال دو چندان کرده و سعی کردیم از تشریفات و تغییرات دکوراسیون که هزینه‌های زیاد در شهرداری دارد جلوگیری شود.

نیک‌نفس عنوان کرد: آینده شهر بلوک افق دید و ظرفیت شهرستان شدن این بخش را دارد لذا تمامی تلاش خود را در این خصوص انجام خواهیم داد و از آنجایی که نگاه شورای شهر و شهرداری توسعه پایدار است و اعضای شورا هم پُر توان و پُر انرژی هستند.


وی عنوان کرد: پیگیر مطالبات به حق مردم خواهیم بود و ان‌شاالله با همکاری امام جمعه محترم، مسئولین بخش و شهرستان آینده‌ای خوب و درخشان و شهری ایده‌آل در انتظار عموم مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر بلوک اضافه کرد: وظیفه اصلی شهرداری و اعضای شورای شهر در حوزه فرهنگی و اجتماعی ارتقای فرهنگ شهروندی و توجه به افق دید ما، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان است.

وی افزود: در کنار پروژه‌های عمرانی به پروژه‌های فرهنگی هم توجه ویژه‌ای خواهد شد، نظیر مناسبت‌های فرهنگی و ایام ۲۲ بهمن‌ماه، محرم، ساخت دارالقرآن مصلی دفتر امام جمعه تشویق و ترغیب شهروندان خوش حساب در پرداخت عوارض شهرداری و تجلیل از آنها است.

شهر بلوک نیاز به زیباسازی و بازآفرینی شهری دارد

نیک‌نفس مطرح کرد: در بحث ایجاد فضای سبز با توجه به اینکه شهر بلوک شهری کوچک و محدود است لذا اکثر زمین‌های سطح شهر و حاشیه خیابان‌ها به صورت خُرده مالک هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر بلوک گفت: شهر بلوک با کمبود زمین جهت احداث فضای سبز و بوستان مواجه است این شهر نیاز مُبرم به ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و ورزشی جهت گذراندن اوقات فراغت شهروندان است که ان‌شاءالله با تعاملی که با مدیرکل منابع طبیعی صورت گرفته در آینده نزدیک این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی رسانه را به عنوان ناظر عمومی و یاری‌رسان دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: رسانه‌ها می‌توانند شناسایی دستگاه‌های مختلف و وظایف مربوطه اطلاع رسانی در خصوص اقدامات انجام شده در یک نهاد و برجسته‌سازی قوّت و ضعف‌های عملکردی ایجاد رقابت سالم میان این بخش‌ها انعکاس توقعات مردم و دولتمردان از این سازمان‌ها و ایجاد نشاط مستمر و نقش خود را به خوبی در این مورد ایفاء کنند.

انتهای پیام/امیری
https://armanekerman.ir/vdcgxy9qwak9xx4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما