تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲
۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:

۳۰ گروه تعزیه در جنوب کرمان فعال است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تعزیه را هنری مردمی و ماندگار دانست و گفت: ۳۰ گروه تعزیه در جنوب کرمان فعال هستند که بسیار موفق و اثرگذار بوده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری «راه آرمان»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هنرمندان و پیشکسوتان هنر تعزیه دارای جایگاه والا و رفیعی در جامعه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان  در معیت رئیس انجمن تعزیه جنوب کرمان، زبان تعزیه را زبان گویا دانست و اظهار کرد: تعزیه باید دیده شود چرا که تأثیرگذاری تعزیه در جامعه بیشتر از سایر هنرها است.

وی با بیان اینکه از هنرمندان تعزیه حمایت می‌شود چرا که تعزیه بحث مهم و نیاز جامعه امروز ما است، افزود: از آنجایی که در تعزیه هنر در خدمت آموزه‌های دینی قرار گرفته و این مهم آموزه‌های دینی و مصائب اهل بیت (ع) را به تصویر می‌کشد، می‌طلبد تا حد امکان این هنر ارزشی را حمایت نمائیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان پرورش نیروهای انقلابی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری را دغدغه این اداره کل دانست و عنوان کرد: فعالیت‌های زیادی در حوزه تعزیه جنوب کرمان صورت گرفته اما در زمینه تبلیغات ضعیف عمل شده است.

حسینی با بیان اینکه ۳۰ گروه تعزیه در جنوب کرمان فعال هستند، بیان کرد: جنوب کرمان دارای توانمندی و ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه تعزیه است که با برنامه‌ریزی منسجم و مدون می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا اتفاقات خوبی در حوزه فعالیت‌های دینی و مذهبی شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تعزیه هنری مردمی، معنوی و ماندگار است، خاطرنشان کرد: هنرمندان و پیشکسوتان این هنر دارای جایگاه والا و رفیعی در جامعه هستند، زیرا با این هنر اصیل، حماسه‌ها را برای مردم زنده نگه می‌دارند و فرهنگ عاشورایی را به نسل جوان منتقل می‌کنند.

انتهای خبر/ امیری
https://armanekerman.ir/vdcfcvdy0w6dmca.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما